Dziękujemy za
założenie konta.
Twój prezent
już do Ciebie leci!
S ohledem na aktuální úroveň slevy na účtu došlo u části výrobků ke změně cen. Níže je uveden seznam výrobků, u nichž došlo ke změnám:
Na ulici si všimnete plakátu s reklamou na jazykový kurz, který Vás zajímá. Nezapíšete si však telefonní číslo, protože konec konců ani nemáte kde. Naštěstí má plakát dole několik malých lístků k odtržení s kontaktními údaji jazykové školy. Odtrhnete si jeden a dáte do kapsy. Zavoláte tam, až budete mít volnou chvíli. Přesně takto funguje plakát s odtrhávacími lístky - velmi praktické médium pro reklamu nebo informace.
Každá forma komunikace, která sama o sobě způsobuje interakci příjemce, má již od začátku určitou výhodu oproti ostatním. Lidé upřednostňují situace, ve kterých mohou být aktivní, mohou se na něčem podílet nebo na něco reagovat, než aby byli o určité skutečnosti pouze jednoduše informováni.
A první formou reakce může být to, že si s sebou vezmou část inzerátu nebo reklamy. Tato část pravděpodobně povede k prohloubení kontaktu. Praktici, kteří ve svých aktivitách používají plakáty s odtrhávacími lístky, to velmi dobře vědí.
Můžete si všimnout, že k plakátům s odtrhávacími lístky se často natahuje spousta rukou. Je to dáno právě interaktivní formou těchto plakátů.
Příjemci plakátů s odtrhávacími lístky častokrát odtrhávají kontaktní informace s tím, že je využijí později. Stačí, když ji v okamžiku, kdy čtou zprávu z plakátu, považují ze svého hlediska za potenciálně zajímavou. Nechtějí ztratit příležitost dozvědět se více na daném telefonním čísle nebo webové adrese. To, jestli nakonec skutečně budou kontaktovat inzerujícího, závisí do značné míry na tom, jak naléhavě potřebují danou službu nebo výrobek.
Dalším běžným případem je také sbírání zajímavých nabídek pro člena rodiny nebo přítele, o kterém je známo, že například hledá byt, cateringovou společnost, psí kadeřnictví nebo hodiny malování v odborné škole. Ve fázi aktivního vyhledávání je každý přinesený lísteček s dobrou nabídkou nad zlato. Ten, kdo ji předá zájemci, stoupne v jeho společenském žebříčku.
Specifická forma jednostranných plakátů, ke které se řadí plakáty s odtrhávacími lístky, je spojena především s inzeráty. Toto je totiž nejjednodušší způsob, jak poskytnout příjemci nejdůležitější údaje, které mu umožní kontaktovat inzerenta.
Na perforovaných částech, které jsou určené k odtržení, jsou obvykle umístěna telefonní čísla nebo případně internetové adresy. Pokud si je zájemce vezme s sebou a bude je mít po ruce, kontakt s největší pravděpodobností proběhne.
Plakáty s odtrhávacími lístky však byly použity také v mnohem komplexnějších komunikačních kampaních. Zde jsou dva příklady: jeden je z reklamní kampaně, druhý - ze sociální.
Americká značka přírodní, ekologické kosmetiky Burt's Bees umístila v okolí rušného chodníku v jednom městě velkoformátový plakát. Ne někde vysoko, jako je tomu u billboardů, ale tak, že kolemjdoucí na něj bez problémů dosáhli.
Dvouvrstvý plakát zobrazoval smutnou tvář ženy s šupinatou, problematickou a suchou pokožkou. Efekt odlupování kůže byl znázorněn tisíci lístky, které odstávaly z plakátu a jako by přímo prosily, aby je někdo odtrhnul. Každý z těchto lístků byl však zároveň kupónem v hodnotě tří dolarů, který mohl být použit při nákupu inzerovaného výrobku - hydratačního krému na obličej.
Kolemjdoucí dychtivě odtrhávali kupóny, což reklamní agentura zaznamenávala kamerou umístěnou naproti plakátu. Tento proces promítnutý později ve zrychleném tempu se stal efektním filmem. Zpod vrstvy lístků se totiž postupně vynořovala hladká, usmívající se tvář téže modelky a obraz nádobky na krém.
Malé plakáty s odtrhávacími lístky použila také agentura provádějící v polských městech sociální kampaň Wyrzucone.pl. Každý z grafických plakátů zobrazoval kojící psí nebo kočičí matku. Na každém lístku bylo jedno štěně nebo kotě u boku své matky. K tomu byl připojen slogan: „Přemýšlíte o pejskovi/kočičce?“.
Kreslená forma a silné pozadí (růžové nebo modré) učinily plakáty opravdu poutavými. Kolemjdoucí odtrhávali lístečky, ale na zadní straně nebylo telefonní číslo na chovatele. Bylo tam upozornění, že v takovýchto chvílích rozhodují o osudu zvířete a měli by si uvědomit, že takové rozhodnutí je nevratné.
Účelem kampaně bylo totiž mimo jiné zvýšit počet promyšlených a zodpovědných adopcí zvířat. Bylo totiž zrovna léto, kdy je mnoho psů nebo koček vyhazováno z jejich domovů kvůli ukvapeným lidským rozhodnutím.
Několik tisíc plakátů s odtrhávacími lístky, které dobrovolníci umístili na ulicích, poskytlo kampani značnou publicitu.