Dziękujemy za
założenie konta.
Twój prezent
już do Ciebie leci!
S ohledem na aktuální úroveň slevy na účtu došlo u části výrobků ke změně cen. Níže je uveden seznam výrobků, u nichž došlo ke změnám:
Firemní korespondence z velké části přešla na internet. V éře digitální komunikace je to přirozené. Firemní korespondence z velké části přešla na internet. V éře digitální komunikace je to přirozené. Ojedinělejší se proto stává zpráva ve hmatatelné podobě - na pečlivě vybraném hlavičkovém papíře s potiskem, který odráží charakter značky.
Bez ohledu na obsah zprávy jsou hlavičkové papíry navrhovány podle určitého vzorce. Na listu se prakticky vždy nachází logo značky a název společnosti. Doprovázet je může např. motto nebo slogan. Tyto prvky se obvykle nachází v horní části projektu.
Spodní část listu často obsahuje zápatí se všemi relevantními údaji o společnosti, například s její fyzickou a elektronickou adresou, číslem infolinky a dalšími možnostmi kontaktu. V této oblasti jsou také někdy k vidění další grafické prvky, například:
Podle toho, jak jsou výše uvedené prvky rozložené, můžete dosáhnout lehce formálního nebo naopak nekonvenčního uspořádání, které samo o sobě může zprostředkovat určitou zprávu o značce:
Zmíněné zarovnání nemusí platit pro všechny vizuální detaily listu hlavičkového papíru, nicméně směr je spíše konstantní - doleva. Proč? Vysvětlují to principy vnímání vizuálních podnětů lidským mozkem.
Jak si asi všichni pamatujeme z hodin biologie, optické nervy, které přenášejí podněty z našich očí do mozku, se kříží. Z tohoto důvodu přijímá naše levá mozková hemisféra podněty z pravého oka a pravá hemisféra z oka levého.
Levá, která je považovaná za analytickou, se specializuje na zpracování složitějších slovních podnětů. Zato pravá hemisféra, zběhlejší při syntéze, účinněji dekóduje všechny druhy obrázků.
Pokud by logo značky, které je grafickou značkou, bylo umístěno na hlavičkovém papíru napravo od textové části, bylo by přijato hlavně pravým okem pozorovatele. Ke zpracování by jej dostala levá hemisféra, která v tom není nejlepší. Současně by pravá hemisféra (ta, která jevíce obrazová) zápasila, díky podnětu z levého oka, se slovním obsahem zprávy.
Samozřejmě, že dekódování nepříliš složitého grafického symbolu, stejně tak jako pochopení jednoduchého textu zprávy, bude v tomto případě možné. Příjem celku a souhrnné hodnocení bude ale horší. Možná, že ani obsah dopisu nebude rychle a snadno vstřebán, ani si příjemce nezapamatuje logo.
Dokázaly to studie kognitivních psychologů v devadesátých letech minulého století. A proto je základní pravidlo následující: Chcete zajistit, aby bylo Vaše logo dobře přijato? Do vizuálních návrhů, které obsahující slovní a grafické prvky je umístěte: